Laatste nieuws:

9-DAAGSE REIS MEXICO

zaterdag 6 februari 2016 t/m zondag 14 februari 2016

reisgegevens

Dag 1: Naar Mexico City

Vlucht van Amsterdam naar Mexico City. Op de luchthaven wordt u verwelkomd door onze lokale vertegenwoordiger. Vervolgens transfer naar uw hotel.

Dag 2: Teotihuacan

Na het ontbijt rijden we naar de indrukwekkende archeologische pre-Columbiaanse pyramides van Teotihuacan. De prachtig in het bergland gesitueerde piramide-constructies van Teotihuacan zijn de grootste op het Amerikaanse vasteland. De breedte van de Weg van de Doden, die door het ceremoniële centrum loopt, wijst erop dat de ceremonies die zich hier afspeelden, door enorme menigtes moeten zijn bijgewoond.

Deze stad leek de Azteken zo indrukwekkend dat volgens hen de goden alleen ze konden bouwen.
  Tussen de ruïnes zien we de indrukwekkende piramides van de Zon en van de Maan, alsook de tempel van Quetzalcoatl.
  Ook brengen we een bezoek aan de basiliek van Guadeloupe.

Dag 3: Drijvende Tuinen, bezoek aan huis van Frida Kahlo etc.

Na het ontbijt stappen we in de gereedstaande bus. Vanuit Xochimilco in het zuiden van de stad, maken we een boottocht.
In Xochimilco bevinden zich veel kanalen, waarin zich nog chinampas, drijvende tuinen bevinden. De naam Xochimilco komt uit het Nahuatl en betekent "plaats van het bloemenveld".

Hierna rijden we naar het huismuseum van de beroemde Mexicaanse kunstenares Frida Kahlo.
  Vervolgens naar het Trotsky huis- museum.
  We eindigen de middag bij het huis van Diego de Rivera en Frida Kahlo

Dag 4: Mexico City

We bezichtigen het historisch centrum van Mexico Stad. We zien o.a. het Zócalo, een van de grootste pleinen ter wereld.
  Vervolgens naar het Mexicaans historisch centrum en Nationaal paleis en het Antropologisch Museum gevolgd door een bezoek aan het daartegenover gelegen museum van de moderne kunst met mooie stukken van Frida Kahlo en Diego de Rivera.

Dag 5: Mexico City – Oaxaca (450 km)

In de ochtend vertrek naar Oaxaca, een sfeervolle stad in de gelijknamige zuidelijke provincie.

Onderweg maken we korte stop in de mooie, Spaans aandoende stad Puebla met haar koloniaal barokke centrum.

Via een afwisselende route arriveren we aan het eind van de middag in Oaxaca, dat wordt omgeven door hoge bergen.

De goed te belopen stad heeft een bezienswaardige basiliek en een gezellige markt.
  Oaxaca is bovendien dé kunstenaarsstad van Mexico!

Dag 6: Oaxaca en Monte Alban (ca 20 km)

Na het ontbijt gaan we Oaxaca bezichtigen. Oaxaca wordt ook de “stad van jade” geheten, omdat veel van haar gebouwen uit de groene steen zijn opgetrokken.

Het is een van de bezienswaardigste en bekoorlijkste koloniale steden in Mexico en heeft haar kleinschalige charme goed behouden.

Niet ver van Oaxaca bezoeken we Monte Albán.

In een weidse omgeving op de top van een berg strekt zich hier een enorme pre-Columbiaans Zapoteekse stad uit. Het zicht op de twee ketens van de Sierra Madre die elkaar hier ontmoeten is onvergetelijk.
  Diner en overnachting in Oaxaca

Dag 7: Oaxaca – boom van Tule – Mitla (ca 100 km)

Op weg naar Mitla bezichtigen we de boom van Tule.
De boom heeft met een omtrek van 36,2 m, en een diameter van 11,62 m, de dikste stam ter wereld.

In Mitla bezichtigen we de Zapoteekse ruïnes.

We overnachten in Tehuantepec nabij de Stille Oceaan.

Er loopt een spoorlijn door de stad die is aangelegd om hier een doorsteek te maken van de Stille Oceaan naar de Golf van Mexico. Door de aanleg van het Kanaal van Panama is deze spoorlijn echter nooit in gebruik genomen.

In de loop van de middag zijn we weer terug in Oaxaca.

Vanmiddag bezoeken we wat lokale galeries in Oaxaca en kunnen we wellicht een bezoek brengen aan een lokale kunstenaar.

Dag 8: Weer naar huis

In de loop van de morgen vertrekken we weer uit Oaxaca naar de luchthaven van Mexico Stad alwaar we de retourvlucht nemen naar Amsterdam.

Dag 9: Weer thuis

In de loop van de dag komt u weer aan op Schiphol.